fbpx

בלוג המלכותי

איך יש לי זמן לכתוב גם בלוג בנוסף להכל? בדיוק כמו שאני תמיד אומרת: שמים בלו"ז קודם את הדברים החשובים, ואז יש זמן לכל היתר. וחשוב לי לכתוב לך את הטיפים האלה, אז אני מוצאת לזה זמן

לוח חופש


לוח חופש זה לא רק לכתוב על לוח את האטרקציות המרכזיות לחופש כדי לראות מתי נוסעים לכנרת.

בעיני, לוח חופש נועד קודם כל לתת חופש לי כאמא.

התכנון של הקיץ מראש בא לחסוך לי כוחות, זמן ולחץ מיותר.
כדי לתת לי זמן לעצמי, לזוגיות ולכל הדברים היותר חשובים לי באמת.
כדי ללמד את הילדים שותפות אמתית במטלות הבית. שיכינו אוכל, ישטפו כלים ויקפלו כביסה. שירגישו חלק משמעותי כי באמת אין סיבה שלא.

וכן, לוח חופש גם בא למנוע את המשפט המבאס: 'אוף, אמא, לא עשינו כלום שווה בחופש הזה!' אחרי שחודשיים שהוצאתם ים של כסף על אטרקציות, אוכל בחוץ וחופשה משפחתית תוך אכילת מח למתקדמים, מריבות באוטו בדרך למסלול 'עין שקרכלשהו' שתכננת עם החברים שלכם רבעון מראש.

והעיקר! לוח חופש בא להציל את ימי השישי שלכם. את הקפה, חביתה והסלט הירוק, את הזמן השקט הזוגי הזה שנותן לכם אויר לכל השבוע.
כן, גם בחופש!

אז איך עושים את זה תכל'ס?

שלב א'
תגידי מה רוצה.
שמי שהולך לקייטנה ילך בלי לבכות על זה ושהגדולים שבבית יתנו לך לעבוד בשקט בלי שאלות ותלונות כל חצי שעה?
תגידי את זה, כמו שזה. קודם כל לעצמך, אח"כ לילדים.
אמא עובדת. לא מפריעים.
רוצים להתקשר?בבקשה, אני זמינה לכמה דקות באחת בצהריים.
מקרה חירום זה משהו אחר אבל בואי, תגדירי להם בדיוק מה זה חירום, שלך לא שלהם.
אתה ואתה בקייטנה. את ואתה נשארים בבית, בלי קיטורים. גנבה לך את השלט? רבתם? משעמם לך? יש טבלה עם סדר יום: בבוקר מתארגנים כמו יום רגיל, יש שותפות במטלות הבית לכל אחד ובשאר מה שתחליטו.
באופן כללי סמכי עליהם באמת שיעסיקו את עצמם. רוצה לראות איך הם אשכרה עושים את זה? תודיעי שמי שמשעמם לו וסיים את המטלה שלו, מוזמן לעשות את מטלת הבית של אח שלו. נראה אותו תולה כביסה משעמום. עוד לא שמעתי אף 'משעמם לי' כבר 5 שנים.

שלב ב' – השוטף.
שבי עם החצי ותחליטו מי נמצא בבית ומתי.
תאום ציפיות גם לגבי מי מסיע ומי מחזיר באיזה יום ולאן, מי מבשל ומי עורך קניות באיזה יום, מי מפעיל כביסות וכו' – כל זה מומלץ גם בשגרה ומונע את המוטו האלמותי של כל אמא: 'נמאס לי! הכל עלי!' תסכימי להפסיק לקחת עלייך הכל.
החלטתם מי עושה מה? מעולה! עכשיו תורידו מעצמכם לכיון הילדים.
ילד שמסוגל ללכת יכול כבר לקחת טיטול לפח.
ילד בן שנתיים יכול להחזיר צעצועים למקום ובגיל 3 הם מכינים לעצמם כריך. תשאלו את הגננת שלה. ברור שעד גיל 12 הם יכולים לעשות כמעט הכל כן? שחררו, זה לא יהיה מושלם אבל זה ילמד אותם אחריות , שותפות ומיומנויות חשובות לחיים כמו איך לשטוף רצפה (בהדרכתכם בפעמים הראשונות) ואיך מקפלים כביסה, מכינים טוסט ומסדרים את המזווה.
ברגע שכל אחד מקבל מטלה קבועה שהוא בחר מהרשימה הכל יתחיל לזרום יותר בקלות, גם אם בהתחלה יהיו חריקות.

שלב ג' – מה נעשה בחופש?
החופש , תאמינו או לא, יכול להיות גם חופש שלכם.
שוברים שגרה, חצי משרד בחו"ל ובאוגוסט העולם חצי משותק.
אין סיבה שלא תיהנו גם אתם מזה.
כלל אצבע: אם יש פעילות לילדים שאתם סובלים ממנה- אל. פשוט אל.
אם תחכו שעתיים בתור , מזיעים את נשמתכם ועצבניים על העולם כי החלטתם שנוסעים ללונה פארק 'כי זה חוויה לילדים' אף אחד לא באמת יהנה מזה, לא אתם ולא הם. עדיף לשבת בסלון המשפחתי עם מזגן, פופקורן ופיצה ולראות סרט ביחד עם חיבוקים וכירבולים. פי מאה חוויה.
שבו בזוגי, תחליטו אילו פעילויות מעלים כרעיונות לעשות בחופש והחליטו מה כן ומה לא מתאים למשפחה שלכם. שתפו את הילדים, שמעו מה הציפיות שלהם לחופש משובח ושבצו בלוחופש (אחרי הקייטנות/לפני המילואים או בהתאם למה שיש בלו"ז). תוכנית בלי שיבוץ בזמן מוגדר לא תתקיים בפועל.

ומה אתך? מסיבה עם חברות טובות, לילה באוהל עם הבנזוג, קפה לקחת ולשתות בגינה לבד לפני שאת נכנסת להמולה של אחה"צ, ים לקראת הערב. שבצי את הכיף שלך ביומיום. גם את צריכה חופש.

ימי שישי בבוקר הם זמן קודש זוגי. הזמן הזה הוא הבסיס המשפחתי שלכם ואסור לאף אחד לזלזל בו. אני משאירה ילד בן 12 עם ילדה בת שנתיים שמסתדרים מעולה (ועוד שלושה בני 10, 8 ו 6 ששומרים על עצמם) שום סיבה שלא. הם יראו טלוויזיה או ישחקו בבית בכל מקרה. לא רוצים להשאיר לבד? קחו בייביסיטר. שימו אצל סבתא, לא משנה- שישי זוגי זה ברמת דחיפות של תור לרופא מומחה שחיכיתם לו חודשיים.
אלה רק שעתיים אבל החשיבות היא באמת גדולה. בעיקר בלחצים של החופש.

שלב ד'
הקפידו על הכיף כמו על החובות בבית.
רוצים ללכת לבריכה? סיימו קודם מטלות. הבית צריך לתפקד כדי שכולנו נהנה. אם לא נזרוק עוף וירקות לתנור על טיימר, נהיה רעבים כשנחזור מהים.
תזכרו שחלק גדול מהכיף שלהם זו הציפיה. לספור את הימים עד שהולכים לטיול או לפיקניק ולמחוק מה שעבר. שבצו גם הכנות לשנת הלימודים הבאה- עטיפת ספרים, קניית ציוד, שבת נכדים אצל סבתא בלי הורים.. הכנה נפשית היא חלק מהעניין.

החיים הם עכשיו, תחיי כמו מלכה. חופש טוב.

נהנת? הגיע הזמן לשתף עוד אמהות עמוסות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email
נס עם לינק ‎

הערב הייתה מסיבת חנוכה בגן של הרביעית .  היא מזכירה לי את עצמי בגילה  ביישנית, התנועות קטנות , לא

קרא עוד »
לוח חופש

לוח חופש זה לא רק לכתוב על לוח את האטרקציות המרכזיות לחופש כדי לראות מתי נוסעים לכנרת.

קרא עוד »

איזורים

נושאים

המייל המלכותי השבועי - אצלך בתיבה

סגירת תפריט